Apartman Site Yönetim Muhasebesi

<< < (3/4) > >>

Erdinç Eydor:
merhabalar ;

ben bir profesyonel site ve apartman yöneticiliği firmasında çalışmaktayım..burada uyguladığımız muhasebe işlemlerini sizlerle paylaşmak isterim.öncelikle şunu ifade edeyim ki apartmanların muhasebesi tdhp'ına uygun olacak diye birşey yok ve bildiğiniz üzere de herhangi bir

.............. .. apartmanı için işlemler :

Aidat tahakkuku:

120 ahmet
120 mehmet
120 ayşe
                600.01 aidat gelirleri


Doğalgaz,elektrik,su faturaları dağıtımı :

120
...
                600.02  doğalgaz veya elek.veya su gelirleri

Giderler :

770.01 elektrik veya su veya d.gaz
                320 igdaş ayedaş iski

Demirbaş alımlarını da dağıtıyoruz kat maliklerine :
120
...
                 600,03  demirbaş gelirleri

Demirbaşları hemen arkasından gider yazıyoruz :

770
                  320 satıcı

eğer sorularınız olursa cevap vermekten kıvanç duyarım iyi günler.

Filiz Yurt:
SLM. ARKADAŞLAR SİTE YÖNETİMİNİN TUTMASI ZORUNLU DEFTERLER NELERDİR.

Hasan Bozkurt:
Filiz Hanım,

Apartman veya Site Yönetimlerinin Karar Defteri dışında defter tutma zorunluluğu yoktur. Karar Defterine de genel kurul ve yönetim kurulunun aldığı kararlar yazılmaktadır.

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince Apartman/Site Yönetimi, genel kurulda Apartman/Site sakinlerine yönetim döneminde toplanan gelirlerle yapılan harcamaların usulüne uygun ve belgelerine dayanarak hesabını vermek zorunluluğu vardır. Bu hesabı ister bir çizelge hazırlayarak çıkarır isterse defter tutup bunların sonuç belgeleriyle ( işletme hesabı veya bilanço-gelir tablosu ) açıklar.

Uygulamada en sağlıklı yol olarak Apartman/Site nin büyüklüğüne göre İşletme veya Bilanço Usulüne göre defter tutulmak suretiyle ve bu defterlerin sonuç raporlarına göre genel kurula hesap verilmektedir. 

Bilanço usulünde tahakkuk esasına göre kayıt tutulur. İşletme Hesabında tahakkuk usulüne göre tutmak olanaklı değildir, bu nedenle tahsilat ve ödemeler kaydedilir. Ödenmemiş gider borçları ile tahsil edilmemiş gelir alacakları ayrı çizelgelerde çıkarılıp genel kurula sunulur.

Bilanço usulünde defter tutuluyorsa TDHP uyma zorunluluğu yoktur, kullanılacak hesaplarda Erdinç Eydor arkadaşın yazdığı gibi olur diye düşünüyorum.

Filiz Yurt:
HASN BEY TEŞEKKÜR EDERİM VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN. AYRICA İŞLETME DEFTERİNİN NOTER TASDİKİ DE GEREKLİMİR.

Hasan Bozkurt:
Filiz Hanım,

Apartman / Site Yönetiminin defterlerinin tasdikinin yasal zorunluluğu yoktur.
Ancak, tasdik ettirilmesi defterlerin sonradan düzenlendiği, geçersiz olduğu gibi iddiaları ortadan kaldırır ve tutulan defterlere resmiyet ve bir ihtilaf durumunda geçerlilik , mahkemelerde delil olma vasfını kazandırır. Bu nedenle, tasdik ettirin derim.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa